
Har du spørsmål om Trumf?
Her har vi samlet spørsmål og svar mange av kundene våre lurer på om medlemskap, bruk av Trumf-bonus og fordeler i Trumf. Finner du ikke svar på det du leter etter kan du alltids kontakte oss på chat, telefon eller via vårt kontaktskjema.
Du kan endre ditt telefonnummer ved å gå til medlemsinformasjon.
Har du ikke registrert et mobilnummer kan du ta kontakt med Trumf kundeservice på telefon 22 56 33 00 for å registrere dette.
Du kan endre e-post ved å gå til medlemsinformasjon. Du kan også ta kontakt med Trumf kundeservice på telefon 22 56 33 00 så hjelper de deg med å endre informasjonen.
For at eventuelle brev vi sender i posten skal nå deg, er det viktig at du holder din adresse oppdatert i Trumf. Du kan legge til eller endre din adresse som innlogget på profilsiden under «medlemsinformasjon».
Dersom du ønsker å avslutte ditt medlemskap i Trumf kan du ta kontakt med Trumf kundeservice via vårt kontaktskjema. Du kan også ta kontakt på telefon 22 56 33 00.
Under kvitteringer på Trumf.no kan du se dine kvitteringer ved å trykke på kvitteringsikonet. Her kan du se produktdetaljer på handler gjort i våre dagligvarekjeder (KIWI, MENY, SPAR, Joker, Jacob’s, CC Mat, Nærbutikken og Gigaboks), samt hos Mester Grønn, Norli og Esso. Du må være innlogget, og du kan kun se detaljer på kjøp du selv har gjort.
Ja, du kan laste ned dine kjøpsdetaljer hos de fleste av våre partnere på siden for kvitteringer. Merk at du kun kan se og laste ned detaljer på kjøp du selv har gjort dersom du er i et felles medlemskap.
Kvitteringer som er eldre enn 1 år kan lastes ned under innsyn og utlevering. Der kan du laste ned en oversikt over dine kjøp gjort de siste 3 årene.
For å få kupongrabatt må du først aktivere kupongene du ønsker å bruke. Dette gjør du enkelt på meny.no eller i MENY-appen, på spar.no eller i SPAR-appen. Marker kupongene du ønsker å benytte deg av og klikk «aktiver». Kupongrabatten vil automatisk bli trukket fra neste gang du handler det aktuelle produktet hos kjeden du har aktivert kuponger hos, så lenge du betaler med et Trumf-registrert bankkort eller skanner ditt Trumf-kort før du betaler.
Du kan sjekke Trumf-saldoen din på flere måter:
- Som innlogget på trumf.no, vil du se Trumf-saldoen din øverst i høyre hjørne. Har du problemer med å logge inn, se ofte stilte spørsmål om passord, innlogging og innmelding.
- Når du handler hos MENY, Jacobs, SPAR, Joker og KIWI, vil Trumf-saldoen stå på kvitteringen.
- Har du registrert mobilnummer på profilen din, kan du sende SMS med "saldo" til 2155 og motta din Trumf-saldo i svar.
- Har du meldt deg på nyhetsbrev fra oss eller en av våre partnere, vil Trumf-saldoen alltid stå i nyhetsbrevet.
Trumf-bonus er ikke skattepliktig inntekt, men skattepliktig formue på lik linje med kontanter. Den skal derfor føres opp under «formue» i selvangivelsen.
Du kan selv forlate felles medlemskap under "felles medlemskap" under profil. Du kan også kontakte kundeserivce. Begge medlemmer vil beholde sitt eget medlemskap, og oppspart Trumf-bonus blir fordelt basert på kjøpshistorikk.
Ja, du kan invitere personer i din husstand til et felles medlemskap, uavhengig av om de er Trumf-medlem fra før av eller ikke. Dette gjør du under felles medlemskap på din profil. Den du legger til vil få en invitasjon som må godkjennes før dere kan spare sammen.
Når dere inngår et felles medlemskap, vil kun kvitteringene til den som inviterer til felles medlemskap være tilgjengelig. Bonusen som eventuelt er spart på det andre medlemskapet flyttes over, men ikke tilhørende kvitteringer.
Ja, for å inngå felles Trumf-medlemskap må personene du inviterer bo på samme adresse som deg.
For å bytte passord, må du logge inn og velge bytt Trumf-passord under medlemsinformasjon på din profilside. Her kan du lage deg et nytt passord.
Ja, du kan selv bestemme ditt passord. Passordet må være personlig og bestå av minimum åtte tegn, minimum en stor bokstav, minimum 1 tall og minimum 1 liten bokstav.
Det er flere tiltak du kan gjennomføre for å øke sikkerheten på din Trumf-konto:
1) Unngå å bruke samme passord flere steder, og lag deg et unikt passord for Trumf.
2) Del ikke ditt passord eller innloggingsdetaljer med andre, dette er personlig.
3) Det finnes flere nettsider hvor du kan sjekke om noen av dine personopplysninger har blitt stjålet. Dersom du har blitt hacket anbefaler vi deg å bytte passord for alle kontoer som er berørt.
Personvernopplysningsloven §28 viser til at bedrifter ikke skal beholde personopplysninger om kunder lenger enn det som anses som nødvendig. Dersom du har mottatt en e-post, SMS eller et brev fra oss er det fordi du ikke har spart Trumf-bonus på over 3 år. Ønsker du å fortsatt være Trumf-medlem er det derfor viktig at du bekrefter dine kundeopplysninger.
Når du logger inn på trumf.no vil du få opp et skjema med personopplysninger vi har registrert på deg. Ved å bekrefte at opplysningene stemmer vil vi registrere at du ønsker å fortsatt være Trumf-medlem. Du kan endre opplysningene dersom noe ikke stemmer. Har du ikke registrert mobilnummer hos Trumf, ta kontakt med kundeservice for å bekrefte opplysningene dine.
Trumf tar personvern på alvor og følger personvernloven GDPR, ved å samle inn, bruke og lagre data på en måte som beskytter brukeren. I personvernerklæringen kan du lese mer om hvordan vi behandler personopplysningene dine.